Anahtar Kelime İçin Rakip Site Analizi Nasıl Yapılır

ekomofil

Onbaşı
Level 1 ( 1X )


0.00262817 LTC
  • 0.00000000 LTC  
  • #1
Rakip site analizi nasıl yapılır? Sorusuna doğru bir şekilde cevap bulmak, rekabetin çok güçlü bir şekilde devam ettiği internet ortamında büyük avantajlara sahip olmanızı sağlayacaktır. Ancak gerçek manada etkili bir rakip analizi ve buna yönelik çalışma yapabilmek için, bazı ücreti SEO analiz araçlarından faydalanmanız gerekir.

Bu araçları kullanarak yapacağınız analizler sonucunda, rakipleriniz üzerinde etkili ve rekabet edilebilir bir baskı oluşturabilirsiniz.

Rakip Site Analizi Nasıl Yapılır?​

Rakip site analizi yapmak için, mutlaka aşağıdaki SEO analiz araçlarını kullanmanız gerekir. Bu araçların doğru bir şekilde kullanıldığı web siteleri, kullanmayanlara göre çok daha önde olacaktır.

  • Google SEO rakip analizi şablonu
  • Similarweb
  • SemRush SEO aracı
  • Ahrefs SEO analiz aracı

Rakiplerinizi Tanıyın​

Her şeyden önce bu araçları kullanarak ve Google verilerinden faydalanarak, rakiplerinizi iyi bir şekilde tanımaya çalışın. Rakip sitelerin hitap etmiş oldukları kitlelerin kullanıcı davranışları, yaş, cinsiyet, bölge ve satın alma gibi alışkanlıklarını analiz edebilmeniz, daha yolun başındayken size ciddi avantajlar sağlar.

Rakiplerinizin Popüler İçeriklerini Bulun​

Yukarıda vermiş olduğumuz SEO analiz araçları, bu süreçte size her şekilde yardımcı olacak özellikler taşımaktadır. Bu araçları kullanarak rakiplerinize ait en popüler içerikleri bularak, bunlara göre bir çalışma yapabilirsiniz. İlgili içeriğinin ve anahtar kelimenin aylık olarak aldığı ziyaretçi sayısı, içerik uzunluğu ve almış olduğu backlink sayısı gibi farklı analizleri bu araçlarla yaparak, bu doğrultuda bir çalışma içerisine girmeniz paha biçilemez avantajlar sağlayacaktır.

Rakiplerinizin İçerik Boşluklarını Tespit Edin​

Rekabet ettiğiniz sektördeki rakiplerinizin içerik boşluklarını tespit ederek bu içeriklere yönelmeniz, web sitenizin anahtar kelimesinde daha iyi bir sıralama elde ederek güçlenmesi için önemlidir. Anahtar kelime ile alakalı rakiplerinizde olmayan veya zayıf kabul edilen içerikleri bularak, daha güçlü bir şekilde bu içeriklere yönelmek size muhteşem bir güç katacaktır.

Link Yapısını İnceleyin​

Yukarıda bahsi geçen SEO araçlarının ücretli versiyonlarını kullandığınızda, rakipleriniz ile ilgili neredeyse tüm analizleri en ince ayrıntısına kadar yapabilirsiniz. Bu araçlar üzerinden rakibinizin link yapısını incelemeniz, rekabette öne geçebilmek için hayati önem taşır.

Rakiplerinizin hangi sitelerden, hangi anahtar kelimeler ile ne kadar backlink aldığını belirleyip, sizde çalışmalarınızı buna göre yönlendirebilirsiniz. Bu araçlar aynı zamanda, tüm web sitelerinin iç link yapısını incelemek için de faydalı sonuçlar vermektedir.

Rakip Trafiğini Ülkelere Göre İnceleyin​

Rakiplerinizin almış olduğu trafiğin hangi kelime için hangi ülkeden geldiğini bilmek, daha doğru bir çalışma stratejisi belirlemek adına önemlidir. Bunun için mutlaka rakip trafiğinin ülkelere göre analiz edilmesi gerekir.

Rekabet Ortamını Analiz Edin​

Rakip site analizi nasıl yapılır? Sorusunun cevaplarından biride, öncelikle rekabet edilecek ortamın doğru bir şekilde analiz edilmesidir. Bu analizi yaptıktan sonra daha doğru stratejiler belirleyerek adımlarınızı buna göre daha emin bir şekilde atıp, arama motoru sonuçlarında iyi bir performans yakalamak mümkün olacaktır.
 

Bu konudan ekomofil isimli kullanıcıya 0.00015040 Litecoin verilmiştir

Üst